Sunday, June 6, 2010

TİRAN MACERALARI (29 MAYIS CUMARTESİ)

Cumartesi sabahı çok erken kalktık,acele bir kahvaltı yapalım dedik ama o saatde hazır olan hiç bir yer bulamadık.Sonuçta börek ve çikolatalı kruvasan alıp yola çıktık.Şurda duralım,burda duralım derken gideceğimiz yere vardık.Kaleye çıkarken yine bir kafe bulamadık,aç bi ilaç kaleye geldik

Tam tepede inanılmaz bir mekan vardı,bir iki masa dört beş iskemle ve inanılmaz bir manzara çay ve kahve söyleyip,yanımızda getirdiklerimizi nihayet yedik.Sonra kalenin içindeki müzeye girdik.Girişte bizi heykel ve kabartmalardan oluşan güzel bir gurup karşıladı,sadece orada fotoğraf çekiliyordu.

Bende içerden dışarıyı,dışardan içeriyi,girişten azıcık görünen koridoru ve çevreyi çektim.

Müzenin içini merak ediyorsanız ,bizzat gidip görmelisiniz,Arnavutlukta hemen her kentte çok güzel ve sağlam kalmış bir kale var.

Kaleden sonra pazara gittik,

pazar dedikleri,hediyelik eşya satan ufak dükkanların olduğu bir iki sokak.

Hediyelikler,hemen hemen bizdekiler gibi,boyun atkıları değişik el dokumaları,onlardan yapılmış bluz elbise ve etekler,çeşitli bebekler,kabartmalı tabaklar,yani aklınıza ne gelirse...Ben alacak bir şey bulamadım,laf aramızda bizimkiler çok daha güzel...Neyse çok güzel bir gün oldu.

Dönüşte hava bayağı kapatmıştı,yağmur geliyor dedik ama sadece sis oldu,fazla yoğun değildi.Güzel bir akşam yemeği yedik Tiranda evde biraz lak lak yaptık.

Fazla geç yatmayalım dedik,ertesi gün ACAnın doğum günüydü,biraz alış veriş yapıcaktık.Bizde hediyeler genellikle sürpriz olmaz,beraberce çıkarız,neye ihtiyacı varsa ya da neyi çok beyenmişse ,genellikle onu alırız.Bazen bir hediye olur bazen iki üç,sürprizleri hiç beklenmedik,kel alaka günlerde yapmayı çok severiz...O zaman sevinçler çoook büyük ve güzel oluyor...Hediyeyi alan da,veren de çok mutlu oluyor böylece...

Tavsiye edilir bir yöntemdir...Erkence yattık,sabah saat kurmadan keyifle kalkalım,keyifle kahvaltı yapıp,giyinip kendimizi sokağa atıp,güne güzel başlayalım dedik...Her kese,her gece,hep güzel rüyalar ve iyi uykular...

1 comment:

1. Şu aceleciliğimden vaz geçemiyeceğim galiba,özür dilerim,kentin ismi yok.Belli ki Tiranın dışına çıkmışız,bir yerlere gitmişiz ama nereye?Neyse daha fazla uzatmadan lafı,söyleyelim,bu güzel kentin ismi Kruje...Görüşmek üzere...