Sunday, May 16, 2010

BEYNELMİLEL CEVİZLİ BİBER

Bu sabah kahvaltımı yeni bitirmiştim ki,yeni adıyla Qunegond aradı.Benimle gelir misin diye,gelmez miyim?Alelacele sofradan kalktım,almam gereken ilaçları ayarlayıp,giyindim,yirmi dakika sonra hazırdım.Pazar sabahı,yollar bomboş,herkes sabah keyfi yaparken,biz de güzel bir yol keyfi yaptık.Ayşe (Erol Günaydının kızı)çoktan gelmiş,iki masayı dışarı çıkarmış,çayı demlemiş,kahvaltı yapıyor.Ben kahvaltı yapmıştım,ama,çocukların yaptığı turtaya dayanılır mı?Aç gibi yedim,oooh afiyet olsun yarasın!Oturmayı sevmediğimi anlamışsınızdır,biraz sonra kalk dürtükleri başladı...Ben biraz yürüyüş yapacağım dedim,Cihangirden Taksime oradan Tünele ve sonra Kuledibine kadar yürüdüm,tekrar geri döndüm.Bu arada gençken oturduğum sokaklara (az buz değil,o sokaklar) girdim çıktım.Dönüşte yorulmuş ve tabiki acıkmıştım.İnanılmaz bir krep yedim.Krep nasıl inanılmaz olur derseniz,Cevizli Biberde olur derim.Merak edenler yolları o tarafa düşünce,bir uğrayıp ANNECİKin yediği krepten istiyorum desinler, inanılmaz olup olmadığına kendileri karar versinler.Yemekten sonra bir süre daha oturup bu seferde,Cihangirde kurulan PAZ-ART a gideyim dedim.Set üstünde,deniz derya ayak altında bir yere kuruluyor pazar,merdivenleri gözüm kesmedi,yokuştan indim giderken,yine de merdiven vardı yolun sonunda ve yokuşta kayıyordu.Gittiğime deydi,sanatçı arkadaşlar çok güzel ürünler sergiliyorlardı,hepsini çok beyendim,Sibelime (yani qunegond) bir kitap aldım,o kitap kurdu biliyorsunuz.Birde klasik müzik dinletisi hazırlıkları vardı pazarda,içim gitti ama çok yorulmuştum,çimenlerden başka oturacak yer yoktu,ben bacağım yüzünden öyle yerlerde oturamıyorum,maalesef dinleyemeden dönmek zorunda kaldım.İyikide öyle yapmışım,yolumu değiştirdim,o yokuşta kaymamak için,karşıma bir merdiven çıktı,belki milyon basamaklı (azıcık abarttım)dinlene dinlene çıktım,sokakları karıştırdım,B.C.B.e geldiğimde yorgunluktan dizlerim titriyordu...Tabiki çocuklara hiç çaktırmadım,nasıl kızarlardı düşünebiliyor musunuz?Neşeli bir yüzle girip,yoruldum,biraz dinlenim,bir tatlı yer sonra eve dönerim dedim.Sonra portakal reçelli ve bitter çikolata soslu bir pan kek yedim...Böylece acaip dinlendim ve kuvvetlenip mutlu oldum..Tabi ki tartıdan uzak durmam lazım,kimbilir bu günün kilo bilançosu nedir?

No comments:

Post a Comment