Tuesday, September 14, 2010

HYDROS ta TATİL

Yaz başında Tirana gittiğimi yazmıştım kızımı görmek özlem gidermek ve Arnavutluğu görmek için.Bütün yazı İstanbulda geçirip,en sıcaklarda bunaldıktan sonra bu ayın dördünde soluğu Antalya Kemerde aldım.Üç sene evvel gittiğim tatil köyüne gittim yine.Yemyeşil,sakin ve güzel...



On bir eylüle kadar orada kaldım,kızlarım ve torunumla birlikte harika bir tatil yaptık.Ben boş oturmasını sevmediğimden,bol bol dolaşıp bir dolu fotoğraf çektim.Bir kısmını kullanarak sizlere tanıtmak istedim. Burası lobiden sonra havuzbaşına giderken,her yer bitki dolu,bitki diyorum çünkü çok çeşit var,sadece çiçek, ağaç ve çimen değil sarmaşıklar,makiler bilemediğim bir yığın bitki... Görüntüler muhteşem ,
tesis dağların hemen önünde Toroslar,Bey Dağları diyebilirsiniz ben aşık olduğum bu dağlara Mor dağlar diyorum...


İster,havuz başında,ister deniz kenarında nerede olursanız olun başınızı kaldırınca,olanca görkemiyle Mor dağları görüyorsunuz ve onlar her dakika renk değiştiriyorlar...Uydurmuyorum,inanın bana...Ülkemiz çok güzel pek çok yerini gezdim,görmediğim yer yok gibi diyebiliriz,mesleğim sayesinde...Ama burası bir başka güzel,çünkü aynı zamanda sakin ve huzurlu,çalışanların hemen hepsi güler yüzlü,tatil yerinde ne kadar önemli bilemezsiniz...




Hep genç ağaçlar olacak değil ya,bu da yaşlı bir palmiye kimbilir ne zaman kim dikti,etrafındaki bitkiler sarmış sarmalamışlar gövdesini,boyu çok uzun hepsi sığmadı kareye,çok sevdiğim için siz de görün istedim...Denizle havuzun arası çimenlik ve palmiye ,muhteşemler.Çimenlerde şezlonglar,küçük çocuklu aileler,gölgede neşeli ve keyifliler...





Paparazzi fotoğrafları gibi olmasın diye çok dikkat ettim,umarım kimseyi rahatsız etmemişimdir.Çünkü her yer dolu,insansız yakalamak için epeyce uğraş verdim.





Bu ağacın yeri,başta olmalıydı.Lobiden aşağıya inen merdivenlerin kenarında ve havuza giden yolda üç dört tane var.orijinal ismini bilmiyorum,Antalyada Arap Dudağı diyorlarmış,çok yüksek çok büyük olabiliyor,bir tanesi öyle.Ben o ağaçlara baklagiller diyorum,Erguvan,Mor salkım,İpek ağacı ve daha şimdi adını anımsıyamadığım bir kaç ağaç daha.Niye derseniz çiçekleri dökünce yerinde bakla ve fasulyeye benzer kılıflar içinde aynı onlar gibi tohumlar veriyor,bu ağaçlar.Üç sene evvel geldiğimde bir kaç tane aldım,içinden çıkan tohumları saksıya ektim,şimdi bir metre boyunda bir Arap Dudağı fidanım var balkonumda...






Güneş dağların arkasında kayboluyor ama ışıltısı her yerde,iki palmiye arasından güzel görünüyor değil mi?







Burası lokantamızın balkonu,sabah kahvaltısı serçelerle başlıyor.Bıcır bıcır dolaşıyorlar,nasıl alışmışlarsa ya da alıştırılmışlarsa masalara konmuyorlar herhalde, çünkü örtüler tertemiz,trabzanlara koyduğunuz minicik ekmek kırıklarına bayılıyorlar ve kaçışmıyorlar siz elinizi çekince yiyorlar.







Bu da ağaçların arasında dolaşan tavus kuşumuz,galiba dişiydi,erkeğini göremedim,o güzelim kuyruk erkeğinde oluyor, yanlış hatırlamıyorsam,yaş artık çoğaldı,bilgiler çoook gerilerde kaldı,bazı şeyleri karıştırıyor olabilirim,affola...








Kaldığımız odalar,her yer gibi yemyeşil,sessiz ve rahat,önlerinde balkonları,akşam yemeği öncesi keyif çatmak için bire bir.Evlerin arasında yollar var,bu yollar ilerde narenciye bahçesine gidiyor,mini golf,küçükler için basket sahası ve çocuk evi var.Narenciye bahçesi bitiminde futbol sahası ve arkasında Mor Dağlar...











Burası da o yollardan biri...












Sol taraf narenciye bahçesi,sağ taraf evlerin sonu,yol üstündekini mi soruyorsunuz,o benim tavuk arkadaşım,ben fotoğraf çekerken bana gidilicek yerleri gösterdi...












Evet geldik kedicik kardeşlere,her yerdeler, karınları tok,keyifleri yerinde
mutlular,konuşmayı seviyorlar,herkeste(yani hemen hemen herkes)te onları seviyor,karınları tok besbelli,yine de bazılarımız,lokantadan kağıda sarılı bir şekilde yürüttükleri mamaları kenarlarda kıyılarda veriyorlar.Bizim oburcuklar birazcık nazlanıp yiyorlar,mırıl mırıl teşekkür ederek.













Zaman zaman yürüyüş yapıyorlar...















Zaman zaman oynaşıyorlar...
















Veee güneş batıyor,güzelim bulutların arkadaşlığında...
















Işıltısını havuzda bırakıyor bir süre...

Akşam yemeğinden sonra havuz kenarında ya da amfide gösteriler var,gündüzleri havuz başında değişik oyunlar öğretip uygulayan pırıl pırıl yetenekli genç animatörler bizlere tatlı saatler yaşatıyorlar...

















Veee mor dağların arkasında kaybolup gidiyor güneş, bize diyerek...Bir bilinmeze doğru...Bizde ertesi sabah,oy kullanmıya gidiyoruz...Bir bilinmeze doğru...


















2 comments:

  1. Resimleri hareketlendiremiyorum,becerebilsem aralarda bu kadar büyük ve anlamsız boşluklar
    kalmıyacak...Belki büyüyünce öğrenirim...Hep böyle diyorum değil mi?

    ReplyDelete
  2. Kedilere bayıldım. Gün batımları da güzel çıkmış.Bir geldiğinde göstereyim boşluklar nasıl kaldırılıyor.

    ReplyDelete