Sunday, March 6, 2011

ESKİ BİR DİZİ

Çalıştığım dönemlerde,genellikle dizi seyredemiyordum.Bu aralar boş gezenin boş kalfasıyım,seyredebiliyorum.Benim tatlı yeğenim Sibelim buradayken Çemberimde Gül Oyayı seyretmelisin sen demişti...Geçen gün internetten aradım buldum,kontrol ettim,birinci bölümden kırkıncı(yani final)bölüme kadar hepsi tamam...Birinci bölümden başladım ve nefes almadan dört günde ,tüm bölümleri seyrettim.Çağan Irmakla Kabuslar Şatosu'nun birinci bölümü olan Takip'te tanıştım.Dört gün birlikteydik,sabah kahvaltıdan gece yatıncaya kadar,genç bir yönetmen ve inanılmaz bir adam bence...Müzik diyorsunuz,dünyadaki bütün klasik müzik bestecilerini ve onların eserlerini biliyor,resim diyorsunuz, aynen isimlerini ve de resimlerini biliyor,yazarlardan bahsediyorsunuz,hepsini okumuş bütün eserlerini biliyor.Aklınıza ne geliyor,hepsini tümüyle biliyor ve sıradan,kulaktan dolma bilgiler değil bunlar,araştırılmış,içe sindirilmiş bilgiler.Söylemiye gerek yok tabi ki bütün yönetmenler,filmleri,tüm oyuncular,kameramanlar,senaristler ,şu an aklıma gelmeyen daha neler neler...Bu genç yaşına nasıl sığdırdı, zaman yetmez diyorsunuz,acaba bir kaç kez mi geldi yer yüzüne...Onun yönetmesiyle farklı bir güzellik kazanmış dizi,seyretmek lazım,kelimelerle anlatamıyorum...

Oyunculara gelince,bir kere oyuncu seçimi müthiş,herkes,minicik bir rol(rolün büyüğü küçüğü olmaz)bile cuk oturmuş.Evet işte o insan diyorsunuz seyrederken...Yediden yetmişe hepsi çok başarılı...Hikaye iki ayrı dönemin çok iyi harmanlanması,bildiğimiz,yaşadığımız olaylar,tanıdığımız insanlar,aşina olduğumuz,bire bir yaşamadıysak bile duyduğumuz,içimizin acıdığı anılar...Netice muhteşem bir dizi,set çalışanlarının da itinası unutulmaz herhalde,hiç bir yerde,hiç bir şekilde bir aksama yok bence...Pırıl pırıl bir emek,bir çalışma...

Benim gibi siz de kaçırdıysanız mutlaka seyredin,Seyredip te unutanlar siz de seyredin,ben de eminim en az bir kaç kere daha seyredeceğim,gözümden kaçan mimikler,o güzel oyunculuklar için...

Tüm emeği geçenlere binlerce teşekkür ve kucaklar dolusu sevgiler...

No comments:

Post a Comment